PRIMĂRIA COMUNEI NANOV
JUDEȚ TELEORMAN
ANUNȚ
Primăria comunei Nanov organizează concurs de recrutare în vederea ocupării funcţiei publice vacante de Inspector, clasa I, grad profesional superior din aparatul de specialitate al primarului comunei Nanov, compartimentul „Contabilitate Buget-Finante, Resurse Umane, Impozite Si Taxe Locale.”
Concursul se va desfăşura la sediul Primariei comunei Nanov, după cum urmează:
- dosarele de înscriere la concurs se vor depune la sediul Primariei comunei Nanov, în perioada 26.02.2025-17.03.2025, ora 16.00
- selecţia dosarelor de înscriere la concurs – în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor
- proba scrisă se va susţine în data de 31.03.2025 incepând cu ora 10.00
- interviul se va susţine în data de 02.04.2025 începând cu ora 10.00
Pentru a putea participa la concurs, orice persoană interesată trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
Condiţii generale:
Pentru a participa la concurs, orice persoană interesată trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii generale de participare în conformitate cu prevederile art. 465 din Ordonanta de urgentă nr. 57/ 2019 privind codul adminstrativ :
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- d) are capacitate deplină de exerciţiu;
- e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
- f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei
publice – ( conform anuntului de concurs);
- g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau
specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g indice 1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023) g indice 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
- h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în
executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
(3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.
Condițiile specifice:
– pentru funcția publică de Inspector, clasa I, grad profesional superior din aparatul de specialitate al primarului comunei Nanov, Compartimentul „Contabilitate Buget-Finante, Resurse Umane, Impozite Si Taxe Locale”:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
- vechime în specialitatea studiilor: minim 7 ani.
Dosarele de înscriere la concurs se pot depune la sediul Primăriei comunei Nanov, la secretarul comisiei de concurs, in perioada 26.02.2025-17.03.2025 şi vor conţine, în mod obligatoriu:
- a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările șicompletările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
- b) copia cărţii de identitate;
- c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
- d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să
ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit
prevederilor din prezentul cod, după caz;
- e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea
unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
- f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior
demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- g) cazierul judiciar;
- h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii
corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor Copiile de pe actele menționate se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul, de către secretarul comisiei de concurs.
Coordonatele de contact pentru primirea dosarelor de concurs şi obţinerea de informaţii suplimentare :
Primăria comunei Nanov cu sediul în comuna Nanov, jud. Teleorman, strada Dunării nr. 180
Telefon 0247319944 / 0247319902 ; Fax 0247 319902
Email : [email protected]
Persoana de contact : Bulumac Mariana – Secretar general U.A.T. Nanov
BIBLIOGRAFIA și TEMATICA
de studiu necesară pentru susţinerea concursului de recrutare organizat în vederea ocupării funcţiei publice vacante de inspector, clasa I, grad profesional superior, Compartiment ” Contabilitate Buget-Finante, Resurse Umane, Impozite Si Taxe Locale” din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Nanov.
Bibliografie și tematică
- Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,
republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu
modificările și completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,
republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
cu tematica Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare
- Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare
PRIMAR,
GHENE ADRIAN
PRIMĂRIA COMUNEI NANOV
Compartimentul Contabilitate Buget-Finante, Resurse Umane, Impozite Si Taxe Locale |
Aprob
Primar Adrian Ghene |
FIŞA POSTULUI
Nr. …………………
INFORMAŢII GENERALE PRIVIND POSTUL
- Denumirea postului: Inspector, clasa I, grad profesional superior
- Nivelul postului: execuție
- Scopul principal al postului: aplicarea legislației în vigoare privind taxele si impozitele locale.
CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPAREA POSTULUI
1. Studii de specialitate: – Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă. |
2. Perfecţionări (specializări): 7 ani vechime în specialitatea studiilor |
3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel) Cunoștințe de operare, nivel mediu |
4. Limbi străine (necesitate şi nivel de cunoaştere): Nu este cazul |
5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: capacitate de planificare, prioritizare și organizare; capacitate de decizie și asumarea responsabilității; gândire strategica, obiectivitate; leadership; abilități de comunicare și negociere; abilități de motivare a echipei, spirit de echipă; flexibilitate, adaptarea la situații neprevăzute, rezistență la stres. |
6. Cerinţe specifice: – Disponibilitate pentru activitate care necesită delegări sau deplasări, pentru lucru în program prelungit. |
7. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale) – |
ATRIBUŢIILE POSTULUI
- Încasează impozitele și taxele locale stabilite în conformitate cu prevederile Codului fiscal;
- Încasarea și depunerea la termen a sumelor ce reprezintă contravaloarea chiriilor pentru imobilele cu destinație de spații comerciale, pentru imobilele cu altă destinație, pentru terenurile de orice fel închiriate, ține evidența sumelor încasate din taxele mai sus menționate în registre de evidență special întocmite în acest scop;
- Verificarea, numărarea și depozitarea în condiții de siguranță a numerarului încasat;
- Întocmește monetare, emit foi de vărsământ pentru efectuarea de depuneri;
- Face ridicări de numerar de la Trezoreria Alexandria, la care suntem arondați;
- Distribuie beneficiarilor, pe bază de listă de plată, sub semnătură sume privind ajutoarele de încălzire;
- Ia în evidență și încasează amenzile;
- Întocmește zilnic centralizatoare/documente de casă cu sumele încasate pe coduri de indicatori/surse de venit;
- Întocmește, conduce și ține la zi registrul de casă privind sumele încasate prin numerar/card;
- Eliberează note de plată contribuabililor pentru informare cu privire la sumele de plată existente în programul ITL;
- Creează rapoarte, documente, situații, studii, evaluări referitoare la activitatea specifică compartimentului său.
- Asigură arhivarea tuturor documentelor rezultate din domeniul său de activitate;.
- Asigură buna întreținere a mobilierului, obiectelor și bunurilor, precum și buna funcționare a aparaturii electrice, electronice și informatice date în responsabilitate și cuprinse în fișa de inventar, iar în cazul unor deteriorării sau defecțiuni anunță cu celeritate inspectorul din compartimentul financiar-contabil sau persoana cu atribuții în domeniul informatic, după caz.
- Asigură promovarea imaginii administrației publice locale potrivit atribuțiilor date în competența sa.
- Participă la ședințele Consiliului Local atunci când este invitată.
- Rezolvă corespondența repartizată de primar sau secretar în termenele legale.
- Păstrează secretul asupra informațiilor pe care le deține ca urmare a atribuțiilor de serviciu, conform prevederilor legale. Nerespectarea acestei obligații duce la sancționarea disciplinară a salariatului conform Codului Muncii.
- Să coopereze cu persoanele cu atribuții specifice în domeniul securității și sănătății în muncă atât timp cât este necesar, pentru realizarea oricărei sarcini sau cerințe impuse da autoritatea competentă pentru prevenirea accidentelor și bolilor profesionale.
- Să-și însușească și să respecte normele și instrucțiunile de protecție a muncii și măsurile de aplicare a acestora.
- Să respecte cu strictețe regulile de protecție a muncii și PSI din obiectivul unde desfășoară activitatea.
- Să respecte regulamentul de ordine interioară, să aibă capacitatea de organizare a locului de muncă, să participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei.
- Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege, hotărâri ale consiliului local, dispoziții ale primarului sau primite de la șefii ierarhici.
- Îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege sau încredințate de către primarul comunei.
Responsabilitati:
- Răspunde de executarea corecta a sarcinilor conform fișei postului și de respectarea termenelor de executare a operațiunilor desfășurate;
- Răspunde de asigurarea unui management financiar riguros la nivel de proiect;
- Răspunde de calitatea și eficiența activității proprii;
- Respectă și își însușește prevederile legislative din domeniul său de activitate;
- Răspunde de respectarea termenelor stabilite prin contractul de finanțare si prin celelalte contracte din cadrul proiectului;
- Răspunde de veridicitatea și corectitudinea rapoartelor întocmite;
- Răspunde de rezolvarea prompta a problemelor ce apar în cadrul activităților proiectului;
- Răspunde de păstrarea confidențialității datelor și informațiilor la care are acces.
IDENTIFICAREA FUNCŢIEI PUBLICE CORESPUNZĂTOARE POSTULUI
- Denumire: funcţie publică
- Clasa: I
- Gradul profesional: superior
- Vechimea în specialitate necesară: 7 ani
SFERA RELAŢIONALĂ A TITULARULUI POSTULUI
- Sfera relaţională internă:
- Relaţii ierarhice : subordonat faţă de primar
- Relaţii funcţionale : cu toate compartimentele din cadrul instituției
- Relaţii de control : –
- Relaţii de reprezentare : în limita mandatului acordat de către primar
- Sfera relaţională externă:
- cu autorităţi şi instituţii publice : în limita atribuțiilor
- cu organizaţii internaţionale : în limita mandatului acordat de către primar
- cu persoane juridice private : în limita atribuțiilor
- Limite de competență: îndeplinirea atribuțiilor conform dispozițiilor legale
- Delegarea de atribuții și competență: exercită atribuții delegate de către primar.
Întocmit de: SECRETAR GENERAL UAT
Semnătura ……………….
Data întocmirii
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului:
Numele şi prenumele:
Semnătura: ………………………..
Data ………………………….